קימל-מסעדה טובה או מסעדה שעבר זמנה?

קימל היא מסעדה בדרום תל אביב שהמון פעמים שמעתי עליה המון דברים ואף פעם לא באמת ידעתי מה לחשוב. אני זוכר לפני כמה שנים כשהגעתי לתל אביב ביקשתי מחבר שלי המלצה למסעדה והוא שהיה אז רק אחרי צבא, כמוני, שאל את אמא שלו והתשובה המיידית הייתה קימל אבל מסתבר שלא כולם חשבו כמו אמא שלו. טוב, שאלתי למה קימל ואמא של החבר שלי אמרה שזו אחלה מסעדה מאוד מיוחדת, נמצאת בנווה-צדק, המבנה עצמו מיוחד ויש להם המון מנות מצויינות ושירות טוב ומידי פעם הם מחליפים תפריט ומגוונים ובקיצור הרעיפה עליהם מלא מסקנות. מה שהיא שכחה לציין אז זה את המחירים. אבל למזלי קודם לכם הצצתי באינטרנט מצאתי את האתר של המסעדה ונכנסתי לראות את התפריט בעצמי. באותו זמן באמת אני זוכר שדיי התלהבתי מהתפריט של קימל. דגים שונים ופירות ים וכמה דברים שבאותה תקופה אפילו לא הייתי סגור מה הם בדיוק.
בכל מקרה, המחירים הגבוהיים אז הרתיעו אותי, הייתי סטודנט צעיר רק בתחילת הלימודים ולא הייתי בטוח שאני רוצה לשרוף 350-400 שקלים חדשים על ארוחה במסעדה, טובה ככל שתהיה, אז ויתרתי. השנים עברו חלפו ולקראת סוף הלימודים הייתה לי חברה וחשבתי שיהיה נהדר לחגוג שנה לחברות שלנו במסעדה טובה בעיר. הפעם כבר הכרתי כמה מהמסעדות הטובות בעיר, ולא כולן יקרות אבל רציתי לקחת אותה למקום חדש לגמרי. וככה, התחלתי קצת לברר על מסעדות טובות בעיר תל אביב, בעיקר על מסעדות כאלה ששמעתי את השם אבל לא הכרתי אותן ולא אכלתי בהן בעבר. וככה, אחרי 2-3 טלפונים ובירורים באינטרנט שוב עלתה קימל על מפת ההחלטות שלי. זכרתי שהשכן שלי אמר שהוא הולך לשם כמה שבועות קודם לכן אז באחת השיחות שנפגשנו במקרה במדרגות של הבניין בו גרתי, שאלתי אותו איך היה שם והדעה שלו הייתה דיי שונה. שהמקום היה ממש עמוס ורועש מאוד והאוכל סבבה אבל לא משהו מיוחד ובהחלט אפשר למצוא בסביבה מסעדות טובות יותר. אחרי הכל, אנחנו נמצאים במדינה שמאוד אוהבים לאכול בה ויתר על כן, גם למדתי באוניברסיטת תל אביב וגרתי בתל אביב אז בהחלט לא היו חסרות מסעדות אחרות בסביבה. בכל מקרה, איכשהו אמא של חברה שלי המליצה לי על מקום טוב ושם חגגנו את יום השנה לחברות שלנו. הארוחה הייתה מעולה אבל תמיד תיזכר לי כארוחה האחרונה שלנו ביחד כי לאחר כמה שבועות כבר נפרדנו ולא יצא לנו שוב לאכול במקומות אחרים בעיר.
את הלימודים סיימתי ועברו עוד איזה שנתיים ושוב עלה הרעיון ללכת לאכול במסעדת קימל. הפעם זה היה חבר טוב שהציע. ועוד שינוי חשוב, סוף סוף סיימתי ארבע שנים של לימודי הנדסה וכבר הרווחתי משכורת הרבה יותר טובה אז פחות הפריע לי להוציא 150-200 ש"ח על ארוחה במסעדה. הימים החסכוניים הסטודנטיאליים שלי עברו חלפו להם. מייד הסכמתי והאמת שגם הייתי דיי סקרן כי אני לא זוכר מתי פעם אחרונה יצא לי ככה לשמוע שתי דעות כל כך שונות על אותו מסעדה. אמא של החבר שהיללה בכל פה והשכן לשעבר שאמר פשוט לא ללכת לשם בסופו של דבר. אז רציתי לראות בעצמי איפה האמת.
לרוב, כששומעים דברים כאלה מסתבר שהאמת תמיד באמצע. אמנם במקרה הזה, מסתבר שהשכן שלי צדק. קיבלנו שירות בינוני מינוס, האוכל היה סביר אבל ממש לא מיוחד או מהנה, הייתי נהנה אותו דבר לשבת בסביח פרישמן. המחירים היו ממש גבוהים, בייחוד לאור התמורה הנמוכה. בקיצור, המסעדה לא משהו.

כתיבת תגובה

