כלבת – סרט אימה ישראלי, הסרט אמממ, טוב, תקראו כבר בפנים מה דעתי.

לפני כמה ימים ידידה טובה שלי הזמינה אותי להצטרף אליה כדי לראות את כלבת, סרט אימה ישראלי שנוצר ממש פה בארץ ע"י כמה גורמים צעירים יחסית בתעשייה ובראשם שני מפיקים צעירים.
וואלה, מזה התלהבתי, חשבתי שללכת לראות סרט כזה חלוצי ומגניב שהוא יצירה חדשה כזאת בארץ יכול להיות ממש מדהים. באותו יום, כבר מהבוקר קבעתי עם ידידה שלי מתי אאסוף אותה וכדי שאספיק להיות עוד כמה שיותר זמן בעבודה אז גם לקחתי איתי חולצה נורמלית יותר מזו שאני לובש לעבודה (אני תמיד מתלבש ממש יפה ורציני כזה לעבודה, לבוש שמבגר אותי בטח באיזה 4-5 שנים לפחות). ואז כשסיימתי לעבוד, הלכתי למלתחות שיש אצלנו במשרדים וגיליתי ששכחתי את החולצה הזו ברכב. קצת התבאסתי אבל בלית ברירה ירדתי לרכב וכבר החלפתי בחניון אצלנו שלמזלי היה מאוד שקט באותו יום.
וכך, לבוש חגיגי אבל צעיר יותר נסעתי להקרנת הבכורה של כלבת, סרט ישראלי הראשון בז'אנר סרטי האימה. ואני מאוד מקווה שהוא לא יהיה האחרון. סה"כ בישראל יש המון אנשים מוכשרים ותעשיית הקולנוע שלנו בהחלט רצה קדימה בשנים האחרונות. רק לפני כמה ימים שמעתי שישראל חתמה הסכם אם ממשלת בריטניה על הפקה וצילום של סרטים בריטיים בישראלץ. ולהזכירכם, מדובר באחת מתעשיות הסרטים הכי גדולות בעולם (ג'ימס בונד למשל נעשה בבריטניה). הידידה החדשה שלי חיכתה לי כבר בפינת הרחוב ומייד יצאנו לדרך, בחרנו לראות את הסרט דווקא בקניון בגבעתייים כי בשעות האלה של הערב תמיד יש פקקים באזור תל אביב ואיילון דווקא לברוח לגבעתיים היה נראה לי רעיון מצוין. נכון שקוראים לזה כלבת, סרט אבל לא ממש משנה לי איפה לראות.
נכנסנו והסתבר שנגמרו הכרטיסים לסרט לחלוטין כבר שעה לפני ההקרנה. משהו הזוי, לא ראיתי כזה דבר בחיים שלי בישראל ובכלל, השמועות אמרו שהסרט לא משהו אז על מה ההתלהבות לא הבנתי.
במהרה שלפתי את האייפון מהתיק והקשתי במנוע חיפוש כלבת, לא רעיון טוב, מסתבר שהמחלה יותר רלוונטית מהסרט. אז חשבתי על משהו אחר קצת הקשתי כלבת סרט והפעם כבר בהחלט קיבלתי את רשימת בתי הקולנוע שמציגים את הסרט. מעולה! ראיתי שברמת גן הסרט מקרין בעוד שעה וחצי ויקח לנו להגיע לשם רבע שעה מכסימום. החלטנו לנסות. חיש קל קפצנו לרכב, נסענו עד לשם ושמחנו לראות שעדיין יש מלא כרטיסים, אולי סתם צירוף מקרים מה שקרה בגבעתיים. ישבנו לשתות קפה ביחד עד שהסרט יתחיל וסוף סוף, לאחר יומיים של ציפיים ושעתיים של התרוצצות, התיישבנו לראות את הסרט שכל כך חיכינו לו.
ראינו את הסרט סוף סוף ובאמת היו שם כמה קטעים מצחיקים וכמה קטעים מפחידים בצורה מוזרה משהו כמו שכבר יצא לי לשמוע קודם לכן. אז כבר באמצע הסרט קיבלנו הרגשה מוזרה ולא ידענו אם להמשיך לראות או לצאת אבל החלטנו לתת לסרט צאנס ולהמשיך לראות עד הסוף. אחרי שראינו ממש את כל הסרט מתחילתנו ועד סופו, הבנו שלא נפלנו על מציאה גדולה. מסתבר ש… כלבת- סרט מוזר משהו ולא עשוי הכי טוב בעולם. אבל אתם יודעים, לפחות שמחנו שתרמנו כמה שקלים לתעשיים הקולנוע הישראלית ולא למפיקי סרטים מעבר לים.

כתיבת תגובה

