מכונת כביסה, המצאה חשובה ופתרונות שונים

מכונת כביסה זה אחת המכונות הכי אפורות והכי חשובות בחיינו. חשבתם פעם מה היה לפני שהמציאו את המכונה הזו?! וואו, לא בטוח שתשמחו לחשוב על זה. במקום לדחוף את הבגדים למכונה ב-5 דקות ולחזור אחרי שעתיים והנה הם מוכנים, אנחנו נכנסים לסיפור אחר לחלוטין. אני מדבר איתם על כביסה ידנית. בגד בגד, אחד אחד, לעמוד ולהירטב, לשפשף אותם, להשרות אותם לחזור אחרי שעה בערך ולשטוף אותם. הידיים יתחילו לקבל את כל התופעות האלה שקורות עם שטיפת כלים, רק… ששטיפת כלים לוקחת 10-15 דקות. לעומת זאת, כביסה של בגדים, בכמות שאפשר להכניס לתוך מכונת כביסה, יכולה לקחת לכם משהו כמו שעה.
בקיצור, תריצו בגוגל לראות מי המציא את זה ותכתבו לו מייל תגידו תודה!
אבל הסיפור תם ולא נשלם. כי מסתבר שלקנות את ההמצאה הזו היום יעלה לכם במקרה הטוב כמה מאות שקלים למשומשת וחלודה וכמה אלפי שקלים למשהו נורמלי. בנוסף צריך להוביל אותה ולחבר לה צנרת וכדומה. גם קצת כאב ראש. והפתרונות האחרים לדעתי גרועים בהרבה. למשל ניסיתי כמה פעמים לכבס במכבסה ציבורית ליד הבית שלי. שריפת הזמן במקרה הזה היא פשוט נוראית. זה לא להאמין זה לסחוב את הכביסה למכבסה, שלרוב לא בדיוק ממוקמת ליד הבית שלך, אלא 2-3 רחובות משם, לדאוג לכסף קטן בכמות יחסית גדולה, 30-40 שקלים בערך, ואז כמובן לשבת ליד המכונה בזמן שהיא מכבסת לך את הבגדים ו…לשוב הבייתה עם שק הכביסה שהופך להיות הרבה יותר כבד כשמדובר בבגדים רטובים. סיוט זו מילה עדינה לחרא הזה. מה גם, שאני אישית ממש לא סובל לכבס במכבסות כאלה מסיבות של הגיינה. מלא פעמים מצאתי את הבגדים שלי קצת מלוכלכים בכל מיני סיבים של בגדים ושמיכות של אנשים אחרים ואותי אישית זה קצת מגעיל. אני מעדיף להחזיק מכונת כביסה בבית. הרבה פחות כאב ראש.
האופציה הנוספות שיש היא כמובן לכבס במכבסה שנותנת שירות מלא. כאן, מחליפים את זמן ההמתנה בכסף. ואם יורשה לי לומר בהרבה כסף. יצא לי פעם לקחת שק כביסה גדול יחסית לכביסה במכבסה כזאת ושילמתי דיי הרבה. אני חושב שזה יצא משהו כמו 80 ש"ח לכל הכביסה. כפול ממכבסה ציבורית. ווואלה אם אתם סטודנטים אז הכסף לא בדיוק גדל על העצים וכן צריך לחסוך בכסף ולשים לב לכל כמה שקלים שיוצאים מהכיס, אם לא בא לכם להגיע יום אחד לכספומט ולגלות שהוא לא מושך לכם, זה לא נעים. אז לשלם 40 שקל יותר למכבסה, כפול בערך פעם בשבוע שצריכים לעשות כביסה, זה כבר מאות שקלים בשנה.
לסיכום, אם אתם שואלים אותי, אני מציע לכם בחום למצוא את הפיתרון המתאים ולהחזיק מכונת כביסה בבית. זה איכות חיים, זה נוחות, זה חסכון בכסף. שהרי כדי להגיע לאותה רמה של כביסה כמו שעושים בבית, תצטרכו להוציא בערך 250 ש"ח לחודש. ובסביבות 1000 ש"ח כבר אפשר בכיף למצוא מכונת כביסה נורמלית. ואגב, אפילו לשכור מכונת כביסה (כן כן, יש דברים כאלה) כבר יעלה לכם פחות כסף ויהיה הרבה יותר נוח מאשר לכבס בחוץ, להתרוצץ ולשלם יותר.

כתיבת תגובה

