פורום תל אביב

כולם יודעים מזה פורום, יש המון כאלה באינטרנט בכל מיני אתרים ובכל מיני תצורות, שמענו על זה. אבל בפועל מה שבאמת מעניין זה שני דברים בלבד: הממשק, שיהיה נוח וקל לשימוש למשתמש והדבר השני והרבה יותר משמעותי-זה התוכן. לגבי הממשק, לא ארחיב, רק אומר שבגדול לא כל הפורומים באמת עובדים טוב ונוח. חלקם חסומים לאורחים ומכריחים את הגולשים להירשם או לוותר על הפעילות בפורום, חלק לא עובדים בצורה מובנת וקליטה (למשל, הנושאים החמים ממשיכים לרדת ברשימה לפי התאריך הכרונולוגי ובלי קשר לתגובות וצפיות בנושא).
לגבי התוכן, אני מדבר עליו בהקשר של פורום תל אביב, מקום חדש ברשת שאני לא ממש מבין איך הסתדרנו בלעדיו קודם לכן. תל אביב היא עיר מטורפת-מלאה פעילויות ואנשים צעירים ותחלופה גבוהה יחסית של האוכלוסייה ומלא תיירים והמרכז הכלכלי של מדינת ישראל ועוד. בקיצור, איך אמרו טובים ממני-אין לי רגע דל. חיפשתי מקום בוא אוכל להתחבר לכל הדברים האלה. ואני לא מדבר על גוגל או סתם לקבל מידע. אלא להתחבר לאנשים, לפעילויות שונות, לשאול שאלות ישירות על דברים שקורים בעיר, להתייעץ וכדומה. סך הכול, בעיר כזאת, יש גם הרבה מה לשאול בכל מיני נושאים. אז פורום תל אביב הוא כמובן המקום לעשות את זה והתחלתי לחפש פורום כזה באינטרנט והגעתי לפורום שכולו כאילו עוסק בתל אביב. מהר מאוד הסתבר לי שזה פשוט לא עושה את העבודה. אמרנו תוכן-זוכרים? אז התוכן שם היה לא קשור לכלום. היו שם צעירים שחיפשו מקומות בילוי ואחר כך סטודנטים שחיפשו טרמפים ללימודים ואחר כך מישהו שהתייעץ בקשר לאיזה בעיה עם השותפה שלו ובחורה מבוגרת יותר, אזור ה-45 לדבריה שחיפה שותף או שותפה להליכות ועוד בחור שחיפש גיטריסט ללהקה שלו. נראה לי שהבנתם את הפרנציפ-אמנם זה פורום תל אביב אבל שום דבר לא קשור לקודם! הכול בלגן אחד שלם ושום דבר לא יוצא מזה. נכון שכל הדברים האלה קורים בעיר הגדולה אבל זה ממש לא מתחבר. אתם רואים את הבחורה בת ה-45 מנגנת עם הבחור הצעיר בלהקה? ובטח שהצעירים לא יצטרפו אליה להליכה ספורטיבית… בקיצור הפורום הזה לא היה סוער ודינמי וממש לא משקף את מה שבאמת קורה בעיר הזאת.
לא התייאשתי והמשכתי לחפש וראיתי דברים דומים למה שתיארתי פה. ואז לאט לאט מצאתי את עצמי מחפש פורומים מאוד ספציפיים לנושאים שעניינו אותי, במקרה הזה גלישה. מצאתי אתר שלם כזה שיש בו פורום ונרשמתי ומהר מאוד התחברתי לאנשים והיה נחמד. אחרי כמה ימים, הייתי לי כימיה טובה עם אחת הגולשות שם שאפילו נראתה לו רע בתמונות שלה בפייסבוק. נספחנו בשיחה על גלישה אבל כשפתאום רצינו לגלוש ביחד, שאלתי אותה מאיפה היא והסתבר שהיא גרה באילת. לא מפתיע, שכן זה אתר גלישה ולא פורום תל אביב. אמממ…. זה ממש לא יהיה פשוט להיפגש לגלוש. ההתלהבות הצטננה במהרה. כמה ימים אחר כך, בחור אחר אירגן הרצאה ביום שבת מאיזה חבר שלו שהוא מדריך גלישה. היה נשמע לי אחלה אבל…. יום שבת אין ממש תחבורה לחיפה, ומסתבר שזה לא רק אני, ממה שראיתי בפורום בקושי 5 אנשים יכלו להגיע, שגם גרו בחיפה וגם עוסקים בגלישה וגם יש להם איך לנסוע בשבת. התייאשתי מהסיפור הזה, ראיתי שלא יצא מזה כלום וחזרתי לחפש עד שמצאתי פורום תל אביב שנותן מענה הולם לעניין הזה. זה פשוט מערכת פורומים שעוסקת כולה בעיר תל אבי ומחולקת לפי נושאים. סוף סוף מקום שהוא גם ממוקד בעיר תל אביב וגם יש בו חלוקה ככה הדברים ואנשים יתחברו אחד לשני. מקווה שהמקום הזה יהפוך להיות הלהיט הבא בעיר.

כתיבת תגובה

